اخبار و رویدادها

شهادت رضا عباس عواضة و یکی از مدیران بخش عربی رسانه منتظر

shahid_reza_avazeh

به گزارش خبرنامه منتظر، 28 مهر ماه 1403 در اثر حمله پهبادی ضد انسانی رژیم صهیونیستی به مکانی عمومی در منطقه جونیه لبنان، یکی از بانوان ایرانی مقیم لبنان به نام «معصومه کرباسی» به همراه همسرش به فیض شهادت نائل شد.

رسانه منتظر، شهادت فرمانده «رضا عباس عواضة» که سال‌ها مشاورِ عملیات‌های سیاسی بین‌المللی سایبری رسانه منتظر بودند، و نیز شهادت شهیده‌ «معصومه (آرزو) کرباسی» مدیر بخش عربی رسانه منتظر را به تمام اعضای فعال در این رسانه و مخاطبان و همراهان خود تبریک و تسلیت گفت و بالاترین درجات را از صمیم جان برایشان آرزو کرد.

در همین راستا، حجت‌الاسلام محمد شجاعی مدیر مؤسسه منتظران منجی(علیه السلام) در ایکس (توئیتر) شهادت «شهید رضا عباس عواضة» و «شهیده معصومه کرباسی» از مدیران بخش عربی رسانه منتظر را تبریک و تسلیت گفت.

مدیر مؤسسه منتظران منجی(علیه السلام) نوشت: «هرچند شهادت دختر عزیز، شجاع و با معرفتم شهیده معصومه کرباسی و همسر مجاهد و دلاورش فرمانده شهید رضا عباس عواضة، قلب من و سایر همرزمانش را آزرده و غمگین کرد، ولی حماسه شهادتشان و عروج تا مقام «عند ربهم» افتخاری ابدی ایجاد کرد تا راه و چراغ جهاد و شهادت همیشه پر فروغ و پابرجا باشد».

شهید رضا عواضة اهل لبنان دکتری مهندس کامپیوتر، در گرایش معماری کامپیوتر را در دانشگاه تهران به اتمام رساند و یکی از نخبگان برجسته در زمینه شبکه‌های کامپیوتر و در زمینه لینوکس از برترین اساتید موجود در جهان بودند. وی کارشناسی ارشد خود را در سال ١٣٨٩ از دانشگاه آمریکایی علوم و فناوری در بیروت دریافت کرد و به عنوان یک نیروی اصلی در پروژه روتر ملی در دانشگاه تهران به مدت ۳ سال فعالیت کرد و بخش مهمی از این پروژه را توسعه داد و در راستای همین پروژه یک اختراع را به ثبت رساند.

همسر وی شهیده معصومه (آرزو) کرباسی از مدیران رسانۀ رسمی استاد شجاعی در «بخش تایم‌لاین عربی» بوده و در تمام این سال‌ها لحظه‌ای از مجاهدت رسانه‌ای در رصد و تولید و انتشار اخبار و محتوا غافل نشدند.

خصوصاً در جریان طوفان‌الأقصی و تأسیس کانال جهان‌خبر (صفحه خبری رسانه منتظر) از پیشگامان رصد اخبار بین‌الملل در بخش عربی بوده و در آغاز فعالیت این صفحه و انتشار گسترده آن در تایم لاین عربی، نقش بسیار مؤثری ایفا نمودند از این زوج شهید ۵ فرزند به یادگار مانده است..

اشتراک گذاری: