اخبار و رویدادها

اولین همایش «شیوه‌های انتقال صحیح مفاهیم انسانی به کودک و نوجوان» برگزار شد

حجت الاسلام شجاعی گفت: ورود کردن به فرم‌های مختلف فعالیت‌های فرهنگی بدون در نظر گرفتن مختصات انسان و قواعد ریاضی خلقت او علت اصلی این شکست است.

به گزارش خبرنگار دین تسنیم، اولین همایش «شیوه‌های انتقال صحیح مفاهیم انسانی به کودک و نوجوان» کار مشترکی از «اداره کل آموزش و پرورش تهران» و «مؤسسه منتظران منجی علیه‌السلام» برگزار شد.
«استودیو انسان تمام» که زیر نظر «مؤسسه منتظران منجی علیه‌السلام»  فعالیت می‌کند در این همایش میزبان مدیران مدارس ابتدایی و معاونان پرورشی شهر تهران بود.
در این همایش، حجت الاسلام محمد شجاعی درباره «علّت اصلی فعالیت فرهنگی کم‌اثر و بی‌اثر در چهل سال اخیر و راهکارهای جبران این آسیب و نیز مهندسی صحیح فرهنگی» سخنرانی کرد و گفت: فعالیت فرهنگی در کشور ما متاسفانه نتوانسته موجبات افزایش سطح شادی و آرامش و کاهش مشکلات، بیماری‌ها و موانع پیشرفت انسان را فراهم کند. در آسیب‌شناسی این مساله به این حقیقت پی‌می‌بریم که ورود کردن به فرم‌های مختلف فعالیت‌های فرهنگی بدون در نظر گرفتن مختصات انسان و قواعد ریاضی خلقت او علت اصلی این شکست است.
وی افزود: ارگان‌های مختلف فرهنگی و آموزشی اعم از آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها طی این 40 سال نتوانسته‌اند انسان‌ها را متناسب با ساختار خلقتشان تربیت کنند.
شجاعی اظهار داشت: ضعف انسان‌ها در شناخت خود حقیقی‌شان و از طرف دیگر مدیریت و برنامه‌ریزی بر پایه مبناهای غلط انسان را به مسیری خلاف سعادتش سوق داده است.انسان‌ امروزی نیاز دارد بداند حقیقتا کیست؛ چه مقصدی در پیش دارد و برای طی این مسیر به چه ابزار و شاخصه‌های نیازمند است.

سپیده پور رجب مدیر بخش رسانه موسسه منتظران منجی هم با ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌های موسسه منتظران منجی در حوزه انسان شناسی گفت: موسسه منتظران منجی (علیه‌السلام) با تکیه بر سخنرانی‌های استاد محمد شجاعی در حوزهٔ انسان‌شناسی الهی، موفق به ارائه فرم‌های مختلفی از ارائهٔ محتوا نظیر محتوای مکتوب، شعر و موسیقی، محصولات رسانه‌ای و گرافیکی و همچنین تئاتر با محوریت انسان‌شناسی، برای گروه‌های سنی مختلف شده است.
وی افزود: حوزه‌های مختلف محتوایی این مجموعه در بستر وبسایت «منتظر» قابل اشاره و نمایش است. دسته‌بندی محتوا در پنج بخش «انسان‌شناسی، سبک زندگی انسانی، مهارت‌های معنوی من و خدا، مهارت‌های معنوی من و خانواده آسمانی، ارگانهای توحیدی» صورت گرفته است.
پور رجب اظهار داشت: واحد محتوای موسسهٔ منتظران منجی علیه‌السلام مفتخر است اعلام کند که برای گروه‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال موفق به تولید فرم‌های محتوایی مختلف شده است. محتواهای مکتوب شامل کتاب‌های انسان‌شناسی برای کودکان، رمان برای نوجوانان و انسان‌شناسی ویژهٔ بزرگسالان می‌شود. همچین به همت استودیو موسیقی انسان تمام موفق به تولیدات آثاری با محوریت انسان‌شناسی الهی برای گروه سنی کودکان و نوجوانان شده‌ایم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: موسسهٔ منتظران منجی به منظور تأمین محتوای ارگان‌های مختلف آموزشی آمادهٔ هرگونه همکاری اعم از ارائهٔ محتوا و یا آموزش‌دهی در حوزه‌های کاری معرفی شده، است.
همچنین در این همایش استودیو کودک و نوجوان انسان تمام، با ارائه چند فرم هنری از جمله، موسیقی، تئاتر، سرود، کتاب و بازی، چند مدل هنری تولید شده از مفاهیم انسان‌شناسی، برای گسترش این مفاهیم در سطح کشور و تولیدات هنری کلان، با مشارکت فرهنگیان و محتواسازان مفاهیم انسانی اعلام آمادگی کرد.

اشتراک گذاری: