اخبار و رویدادها

انتشار اولین رمان فانتزی نوجوان با موضوع دنیای غیب

خارج از چارچوبی که ما می‌بینیم، دنیای دیگری در جریان است . دنیای غیب و خصوصیاتش، چارچوب‌هایش با این دنیا و با آن چیزی که ما می‌توانیم ببینیم و درک کنیم، متفاوت است.

به گزارش خبرنگار دین تسنیم، نشر محیی به تازگی اولین رمان نوجوان خود را در حوزه ادبیات دینی با عنوان «خارج از چارچوب» منتشر کرده است. سیدحاتمه سیدزاده مدیر بخش کودک و نوجوان مؤسسه منتظران منجی درباره این کتاب‌ گفت: «خارج از چارچوب» یکی از کتا‌ب‌های نوجوان ما است که داستانی بلند با موضوع دنیای آخرت از مباحث استاد شجاعی دارد اما به تعبیر نوجوان پسند، داستانی است درباره آرزوها و درگیری‌های شخصی و اینکه هر یک از اینها چقدر می‌تواند به رشد ما کمک کند یا ما را از مسیر رشدمان دور کند.

وی درباره نویسنده این کتاب اظهار داشت: «خارج از چارچوب» نوشته سودابه احمدی است که داستان این نویسنده برگزیده دوره اول جشنواره انسان تمام شد و  مهدی بادیه پیما تصویرگری این کتاب را انجام داده و این کتاب در 88 صفحه منتشر شده است.

مدیر بخش کودک و نوجوان مؤسسه منتظران منجی اظهار داشت: این کتاب یک داستان فانتزی درباره دید موجودات دیگر به ما آدم‌ها و چیزهایی دارد که آنها می‌بینند و ما نمی توانیم ببینیم؛ ماجرای نوجوانی است که در یک اتفاق هیجان انگیز قرار می‌گیرد و با این مسئله مواجه می‌شود که موجودات دیگر آن گونه که ما می‌بینیم، ما را نمی‌بینند.

سیدزاده افزود: برای روشن شدن موضوع و تقریب به ذهن باید گفت که مثلا مار می‌تواند طیف نوری فرو سرخ را ببینید در حالی که ما نمی‌بینیم. به همین شکل ممکن است یک موجود بتواند درونیات ما را ببیند در حالی که ما از آن بی اطلاع و بی خبر و به زندگی خود مشغول باشیم. نویسنده در این کتاب توانسته نسبت بین تولد و جهان پس از تولد را با دنیا و آخرت در قالب داستان باز کرده و با مسئله ظریفی مثل بند ناف نشان بدهد.

وی درباره نامگذاری کتاب هم گفت: ماجرا این است که خارج از چارچوبی که ما می‌بینیم، دنیای دیگری در جریان است . دنیای غیب و خصوصیاتش چارچوب‌هایش با این دنیا و با آن چیزی که ما می‌توانیم ببینیم و درک کنیم، متفاوت است چون درک ما از این دنیا اندک و بسته به حواس پنجگانه ما است و خیلی چیزها را نمی‌بینیم و در نتیجه  خیلی وقت‌ها آرزوها، تصمیم گیری‌ها و دلبستگی‌هایمان اشتباه است.

گفتنی است نشر محیی دو رمان نوجوان دیگر با موضوعات انسان شناسی و دینی در دست انتشار دارد و این کتاب‌ها خروجی استودیو داستان انسان تمام موسسه منتظران منجی هستند.

اشتراک گذاری: