فعالیت کمپین«Who Is Imam Mahdi» در اربعین ۱۴۴۷
به گزارش خبرنامه منتظر، مؤسسه منتظران منجی علیه السلام امسال نیز طبق روال سال قبل، به مناسبت فرارسيدن ايام اربعين حسينی و بزرگترين راهپيمايی بينالمللی اربعين در کشور عراق، سازماندهي فعالیت های خود را جهت حضور در فرودگاههای ایران و داخل کشور عراق آغاز کرد. این فعالیتها شامل گروهبندی سفيران ثابت و در گردش، آماده سازی و بسته بندي اقلام فرهنگي و تبلیغی با محتوای متنوع از موضوعات روز گرفته تا احوالات آخرالزمانی جهان و نصب غرفه های کمپین میباشد.
در اربعین امسال کمپین who is imam mahdi برنامه عملیاتی خود را در کشور عراق، از دهم مرداد ۱۴۴۷ با اعزام دو گروه پیشرو آغاز کرد. پایگاه های این کمپین در ایران و در کشور عراق در چهار نقطه زیر برای خدمترسانی به زائران اربعین آماده شد:
۱ـ فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد
۲ـ ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) تهران
۳ـ نجف، ابتدای شارع الصادق (سوق الکبیر)
۴ـ طریق نجف به کربلا، عمود ۹۵۲، واحد بینالملل
پایگاه مرکزی کمپین در نجف، ابتدای شارع امام صادق علیهالسلام (سوق الکبیر) مستقر شد و دوشنبه ۱۳ مرداد شروع به فعالیت کرد.
پایگاه های دوم کمپین who is imam mahdi در فرودگاه های بینالمللی امام خمینی (ره) تهران- ترمینال سلام و فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد مستقر شدند. پایگاه فرودگاه امام خمینی در سالن چک، روز سه شنبه ۱۴ مرداد و بخش دیگر مستقر در سالن ترانزیت در چهارشنبه پانزدهم مرداد فعالیت خود را شروع کرد. پایگاه مستقر در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد در سالن گذرنامه روز سه شنبه ۱۴ مرداد فعالیت خود را آغاز کرد.
چهارمین نقطه مستقر در عراق، واحد بینالملل در عمود ۹۵۲ در چهارشنبه ۱۵ مرداد شروع به کار کرد. واحد بین الملل محصولات فرهنگی (کتاب، بروشور و …) که به چندین زبان دنیا ترجمه شده است را در اختیار مخاطبان قرار می دهد. محتوای این اقلام فرهنگی دربارۀ معرفی اربعین و امتداد آن تا ظهور امام زمان علیه السلام را در بر دارد.
فعالیت های کمپین امسال، شامل ارائۀ خدمات فرهنگی، ویژۀ «نبرد آخرالزمانی و تقویت سیستم آفندی و پدافندیِ روحی و فرهنگی ملتهای جبهه حق»؛ خدمات پزشکی و خیاطی (تعمیرات کوله و کیف)؛ تولید برنامه «سرانجام» در نجف اشرف؛ تولید محتوای چندزبانه برای انتشار از رسانههای بینالمللی میباشد.
تولید برنامه «سرانجام» از فعالیتهای کمپین در نجف اشرف میباشد و هدف از ساخت این برنامه تصویری، شناخت ماهیت آخرالزمان، فهم و باور شاخصههای آن و آماده شدن برای ورود به دولتی که تمام شاخصههای ارزش و قوانین معتبرش، با جهانی که عمری در آن زیستهایم فرق میکند. این برنامه تولید فصل اول خود را با حضور کارشناسان متخصص در حوزه مسائل آخرالزمان، شروع کرد. اولین قسمت آن شنبه ۱۸ مرداد ساعت ۲۱ در وب سایت منتظر و صفحات رسانه منتظر منتشر خواهد شد.
محصولات فرهنگی که در پایگاه مرکزی کمپین در نجف ارائه میگردد عبارت است از، کتابچۀ «۱۴ سپر نوری در آخرالزمان»، سازۀ «همه چیز درباره نبرد آخرازمان»، سازۀ «بیا راه حل مشکلتو بردار»، «سازۀ تکنیکهای خودمراقبتی در آخرالزمان».
کتابچۀ «۱۴ سپر نوری در آخرالزمان» در سه نسخۀ عربی، انگلیسی و فارسی به چاپ رسیده که شامل ۱۴ دعای کلیدیِ منتخب از کتاب صحیفه سجادیه جامعه میباشد. خواندن این دعاها برای همه انسانها مخصوصاً در آخرالزمان لازم و ضروری است. این ۱۴ دعا عبارت است از حرزهای ۲۲ و ۲۳، دعای عافیت، دعای مرزداران، دعای دفع شیاطین، دعای دفع وسوسه، دعای عاقبت بخیری به اضافه زیارت آل یس و دعای استغاثه به امام زمان علیه السلام. هدف از چاپ این کتابچه، آشنایی و انس زائران و مخاطبین با کتاب صحیفه سجادیه جامعه و مداومت به خواندن این ۱۴ دعای مهم و کلیدی برای تقویت روحی و روانی در مخاطرات آخرالزمان میباشد. در صفحه شروع هر دعا Qrcode درج شده که مخاطب را به این صفحه اینترنتی راهنمایی میکند و این صفحه شامل فایل صوتی و پی دی اف همه دعاهای صحیفه سجادیه جامعه میباشد.
سازۀ «همه چیز درباره نبرد آخرازمان» حاوی کارتهاییست که به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی آماده شده است. کارتها حاوی ده سؤال کلیدی درباره «جنگ تمدنها در آخرالزمان» و یک کارت حاوی Qrcode وبسایت سه زبانۀ امام مهدی علیهالسلام که مخاطب با ورود به این وبسایت به تمام سرفصلهای معارف لازم در آخرالزمان از جمله شناخت امام مهدی علیه السلام به عنوان تنها منجی بشر، سیر حرکت تاریخ به سمت ظهور، مستندات وقایع پیش از ظهور و نقش هر کدام از ما در ظهور، دست مییابد. این کارتهای سه زبانه قابلیت تبلیغ، معرفی و توزیع در میان زائران را دارند. هدف از طراحی این سازه، آماده سازی زائران برای جنگ پیش رو و نقشآفرینی مؤثر در آینده جهان است که تکلیف نهایی تاریخ را مشخص میکند.
سازۀ «بیا راه حل مشکلتو بردار»، این سازه شامل کارتهایی است که به معرفی کارگاههای استاد شجاعی میپردازد. هر کارت با تیتری شروع میشود که گویای مشکل فراگیر و کلیدی امروزِ مردم جهان هست، مشکلاتی نظیر عدم یا ضعف در مدیریت آرامش فردی و کنترل رفتار اجتماعی، مشکلات در رفتارهای اخلاقی، خانوادگی و … . در زیر هر تیتر کارتی به همراه Qrcode معرفی یک کارگاه قرار گرفته که درمان همان مشکل را به صورت ریشهای آموزش میدهد. این سازه غیر از اربعین، برای سالنهای انتظار فرودگاهها، راهآهن، هتلها، مطبها، بیمارستانها و … نیز کاربرد فراوان دارد. این سازه به منظور سهل الوصول بودن برای مخاطب طراحی شده و اساساً نیاز به پرزنتور (نیروی انسانی برای معرفی) ندارد. هدف از طراحی این سازه حل مشکلات متعدد فردی و اجتماعی است که امروزه خانواده ها و افراد زیادی را درگیر خود نموده است.
سازۀ «تکنیکهای خودمراقبتی در آخرالزمان» این سازه به معرفی ۲۰ دعای مهم و محفاظتیِ صحیفه سجادیه جامعه که در آخرالزمان به قدرت گیری روحی و استقامت انسانها کمک میکند؛ با عباراتی بسیار ساده و قابل فهم برای عموم میپردازد. کارتهای نصب شده در این سازه به سه زبان و با هدفِ معرفی ساده و آسان دعاهای صحیفه سجادیه جامعه به زائران، تولید شده است.
هدف کلی از راه اندازی کمپین «امام مهدی علیه السلام کیست؟» همانطور که در متن خبر آمد، چه در اربعین پارسال که اولین مرحله برگزاری آن در ایران و داخل عراق بود و چه در اربعین امسال که ادامه این فعالیت میباشد، معرفی و شناساندن امام مهدی علیهالسلام از طریق وبسایت سه زبانه «امام مهدی علیهالسلام کیست؟» و تبیین مفهوم آینده و آینده نگری و ایجاد تمدن اصیل انسانی در آینده و در عین حال آموزش افراد برای آماده سازی و تقویت روح و جسم شان جهت رویارویی با وقایع آتی آخرالزمان می باشد.
کمپین who is imam mahdi تا روز اربعین در عراق، به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

